Nagelsvamp kan drabba alla

Hej ..

Nu till ett bekymmer som kan drabba även oss fotterapeuter.
Jag fick ett mail från en underbar kollega som kan tänka sig att dela med sig av sitt problem.
Kan det vara så att det känns extra ”skämmigt” för att man själv är fotterapeut
och att vi vet hur man ska undvika och förebygga denna infektion.
En ska till som man nog tänker: Har jag blivit smittad av en kund !!!


Här kommer brevet, namnet är borttaget förstås.


Hej Carola!
Tänk så svårt det är att sätta sig ner för att skriva några rader !!!!!

Men jag vill börja med att säga att jag själv drabbades av nagelsvamp i min stortånagel sedan fick jag även på nr 2 o 3 på samma fot. Det här är inte"roligt, ville inte veta av mina fötter, skämdes, ville inte visa, började att använda strumpor, mådde inte så bra.
Så här kände jag.
Är i vanliga fall mkt för att prata, visa, argumentera och ta itu med saker.
Vill att ni ska förstå hur skämmigt det kan vara att få en sån här sak, NAGELSVAMP
Jag har själv ändrat mej lite när jag pratar med kunder, försöker att prata lugnt och säkert.
NI vet att man ibland kan tycka varför gör dom så eller varför kommer dom inte och visar oss???? känner dom som jag??? Jobbat med fotvård i 23 år!! Nog med mina egna tankar.

Tack Carola att du har kommit med en salva som fungerar till detta elände, har fått min svamp mkt bättre är snart" problemfri" men fortsätter att smörja med din
Fot&Handsalva varje dag, den är underbar. Nåva tar jag nu bara någon gång i veckan.
Ska säga att jag har smort i ett års tid nu ungefär. Nu är jag glad igen, kan visa mina fötter utan strumpor.
Inget ont utan att det följer något bra, jag har blivit en bra säljare på båda dina salvor.
Har även bytt ut min salva på kliniken som jag haft i över 20 år till Fot&Handsalva Special
Det känns jättebra.

 Många stora kramar från en mkt nöjd Fotterapeut 


                 

Kommentera här: